0

Jalan2 Perabih Duit

Beberapa hari ni duit aku banyak betul abis.Macam air jek duit kuar.Adakah aku terlalu boros??Tak kot ;p semua yang aku beli aku mang nak pakai.Tak leh jadik ni,pasni kene berjimat,jangan la dok perabih duit yang sikit tuh,nanti langsung takde sape yang susah??ko jugak yang susah Dee.

Esok nak gi wedding juju kat gombak,packing baju dah siap ;)
hadiah pun dah beli semalam.
Ada beberapa menjadi pilihan hati ku,akhirnya aku memilih frame.

ni dia.frame yg leh memuatkan 7 gambar berukuran 11R.
tara!!!siap di sampul!!thanks to Eip kerana membantu ;)
Lepas tu aku pun berjalan2 la tawaf kat BP Mall tu.Pastu teringat bekalan2 make up aku dah kehabisan.Compact powder dah kene korek2 nak pakai,foundation dah tak dapat dikesan,blusher dah tingal sikit sangat,lipstick yang ada tak betul2 sesuai ngan aku setakat ni.Mak aih tak nak cam banyak pulak kan ko nak beli.Nak beli semua sekaligus tak nak rabak pulak ko kan Dee.
Akhirnya aku membuat keputusan hanya beli foundation dan compact powder je,yang selebihnya nanti2 la ye ;)
Beli produk Za pulak tuh!Cam nak menangis je pikir balik.Yela aku tak pernah la nak pakai produk mahal2 sangat ni,memandang kan aku ni STUDENT lagi,masih makan tangung berak cangkung lagi oleh bapak aku.huhuhu.Tapi takpe biasanya ko pakai tuk masa yang lame kan makeup camni (sedapkan hati sendirik.eheheh)

Yeay!!dah ade foundation & compact powder baru!!

Setelah dibogelkan.
Dah siap setting!!syuke2!!
Mengikut kata rakan compact powder Za ni bagus,mengikut pengalaman dia memakainya la kan.Ianya boleh mengelakkan muka berminyak dan dapat menyembunyikan parut2 kecil.(ek eh,dah macam buat iklan pulak aku).Mengikut kata rakan aku ni jugak,Za ni bawah satu bumbung ngan Shiseido(tul ke aku eja ni ek?Taramkan!)
Disebabkan aku beli cecah RM50 aku dapat la casing compact powder yang kiut pinky2 tu setelah aku menambah RM1.(peliknya!!sejak bila ko minat pink2 ni Dee??apekah??adekah??)
So total aku perlu bayar adalah 59 henget berape sen tah.
Takpe la sekurang2 nya aku puas hati,takdela over bajet sangat. ;)

Pastu keesokan harinya pulak (iaitu pada 17/12/2010) aku menuju ke BP Mall lagi.
Tujuan nya hanyalah untuk beli greeting card yang aku terlupa nak beli semalam,
Dengan bertekad tak mau dah beli pape lagi selain card tu jek aku masuk ke dalam.
Sudah nya aku kuar dengan satu beg plastik berisi beg makeup kecik ngan bebrapa span muka.
(Hampeh betol!Cisss bedebah!!Kuat tul nafsu membeli ko ni Dee.Tak Gune!!)

Obviously that my favourite color is BLUE!!
Dah siap sumbat make up yang xseberape aku ade ni.Yang baru mesti la di atas ;p

Esok nak gerak ke Melaka then shoot ke Gombak pergi wed juju,nak bangun awal kononya,tapi dah kul 3pagi ni aku still tak reti2 nak tido.huhuhu.
Mari beradu Dee sayang!~

0 comments:

Post a Comment

Siguiente Anterior Inicio

BeLoved MoM

BeLoved MoM