0

MENDIANG???!! xw8#@!~&*

Kejadian yang tak kan aku lupakan dalam hidup ku!!!Memang terbaek dari ladang la.Seperti membodohkan diri sendirik depan mereka2 yang bijak pandai dalam bilik termuduga tuh.Sebelum temuduga tuh bukan aku tak prepare or ready serbe siket,tapi...banyak la ko punya tapi,ni la masalah manusia zaman sekarang sukabagi alasan atas kesilapandan kelemahan diri,bukannya nak perbaiki.Eh?melalut2 pulak.Berbalik pada topik asal iaitu membodohkan diri.Mengikut pengalaman2 calon2 yang lepas dalam termuduga ni hanya tanya beberapa soalan biasa dan yang paling penting adalah pasal kajian yang dibuat.Dan yang paling mengembirakan aku "no general knowledge question!".So aku mang langsung tak prepare pasal isu2 semasa, tambahan pula aku ni memang "lem" la bab2 isu semasa ni.Sejujurnya ni.Tak tipu!Bukan sikit2 punya lembab!Mana tak berita jarang sekali dengar.Suratkhbar haram nak dibaca.Tambah pulak dengan tak suka nak amik tau ngan hal sekeliling semua2 ko tak kenal.Bukan takat dekan2,canselor dan seangkatan dengan nya.Rakan2 belajar pun tak berapa nak bersosial.Kenal pun dak2 kelas jek.Haish!sunguh tak bergaul!
Seorang daripada panel tuh tanya ngan aku cam ni "Siapa mantan naib canselor UTHM"
Aduh!Aku tersengih!Aku kenal!Pernah bercakap lagi!Tapi aku tak tau nama dia!Hampeh kan??
Bersuara seorang lagi panel yang lain "Ala yang rambut putih2 tu".Ye!Aku kenal!tapi sumpah aku tak tau nama dia.Mungkin dulu aku pernah tau!Tapi sumpah aku tak ingat langsung.
Dengan tengah gabra nya tuh,aku gagah kan jugak nak jawab.Tibe2 terpacul daripada mulut aku "Mendiang...".Panel tu punya muka!Terkejut beruk la!ahahahaha!Mana dia tak terkejut!Terus dia kata camni "Are u ok or not?" Masa tuh aku tak perasan lagi nape dia terkejut beruk sangat,yang aku tau dia terkejut mungkin kerana naib canselor tu hidup lagi aku kata dia dah mati.Sampai sudah aku tak perasan kesilapan aku sebut "Mendiang" dan bukannya "Allahyarham" hingga la si Jena tegur aku "yang aku tak paham nape ko sebut mendiang?".Baru aku perasan,a'ah la ek kalau "Mendiang" untuk yang bukan muslim!Orang tu sah2 la Islam!Adoiyai!!Mang terasa diri teramat bodoh la.Padan la panel tuh terkejut beruk!Ahahahahahaha!Gila tol ko ni Dee!Len kali jangan la wat malu diri sendirik lagi.Gila punya malu la,dah la supervisor aku ada kat situ,yela dia kan Timbalan Dekan.Mestila dia ade sekali!Tapi memang aku bergelak sakan la ngan kawan2 aku bila aku sedar pasal kesilapan sebut mendiang tu.Daripada kat tempat kiteorang makan sampai la kat rumah,tak henti gelak.SUMPAH!aku takkan lupa pengalaman dan lawak ni sampai bila2! =))







0 comments:

Post a Comment

Siguiente Anterior Inicio

BeLoved MoM

BeLoved MoM