2

SAYA ANAK KEDUA YANG BAIK



Daripada dulu lagi aku dah pernah dengar kenyataan ANAK KEDUA ni pasti pelik daripada anak2 yang lain.
Even dalam ilmu perubatan pun ade kenyataan tentang "second child syndrom".Mungkin ada betul nye.
Contoh nya kalau anak2 yang lain ni pandai,baik,comel,mendengar kata pasti ANAK KEDUA akan memiliki sifat sebalik nye...
Aku juga ANAK KEDUA!Tapi aku pun tak pasti aku ni termasuk ke tak dalam golongan "second child syndrom" niiii


Sifat2 ANAK KEDUA kebiasaan nya:
ANAK MANJA IBU
sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!
Ye betul aku anak manja emak ku syg.Tapi aku takde la akan diutamakan antara anak yang lain!Tapi EMAK aku akan sentiasa diutamakan oleh aku!Mak aku adalah segalanya bagi aku!Die yang UTAMA!Dia mak,kawan baik dan pendengar setia yang sentiasa sokong aku!!

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..
Ye aku ni memang degil!Tapi aku bukan la yang paling Ketegaq ye.Mungkin sebab adik beradik aku yg lain lagi hebat bab ni.Aku dikire suam2 kuku jek!huhuhu.Kemahuan kuat tuh dah betul la,buat sesuatu sungguh2 tuh pun boleh laaaaa...Kdg2 wat sambil lewa gak seten perkara tuh.Memang aku susah untuk dipujuk itu aku akuiii...ehehhe


TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..ak.
Memang aku tak pandai pun bab pujuk2 ni.Biler aku rase aku dah pujuk tak jalan gak,aku bia jek..bia die pujuk diri sndrik jek!Ngade sangat!huhuhuhu

BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …
Yang ni sangat setuju!Memang setia abes laaa...smpaikan kadang2 jadik bodoh pun ye gak.Malas komen panjang la bab ni.huhuhu

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi
Degil tak boleh teleransi tuh takde la setuju 100% kire 70% laaa..muahahahaha..kire degil gak la sebenarnye aku niii..tapi depends ngn situation n ngn sape adku deal wit time tuhhhhhh!!!~

HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka
Yer hati aku ni pun lembut gak sebenarnye.Nampak jek keras kat luar.Dalam hati ni same jek cam orang len.Tak boleh ditegur kadang la,lebih2 lagi bile aku tau aku betul dan orang yang menegurnye tah pape.Tarik muke?jarang sangat aku wat.

BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..
Ye betol setakat ni aku mang sangat berdikari...Mudah bergaul???sungguh bukan aku!Sekejap dapat kawan?pun tak bape nak setuju.Aku ni payah siket ngan org baru kenal.Kalo pasal adik beradik mang aku amik berat!sebab aku sayang dierorang sangat2!Tapi bab control n report tuh lgsg tak la!

Yeahhh!!Datz me ;)

ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri
Memang aku benci orang mengarah aku!Sangat2 benci!Lain la kalau mak bapak aku!Tak boleh keje ngan orang?Mungkin kot!Tapi ader time aku ok jek!Kalau berkeje ngn org ni aku still boleh layan kot!Dah name keje bawah org!Agak2 la xleh diarah!Skang ni aku lom keje so tang keje sendiri tuh,no komen.

PEMAAF & CARING
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah
Ye aku pemaaf n caring!Tapi aku kalo dah naik angin memang buruk sangat2!Sampai boleh bertumbuk!Helmet pun boleh melayang ke muke korang!Ni kisah benar ye..pernah terjadik!Tuh mang dah klimaks dah tuh dah capai tahap xleh blah punye kemarahan.


PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas....
Nak up to date tuh xde ler!asal aku rase cantik,aku larong gak la..lantak la up to date ke tak ek...nak kemas tuh boleh laaaa..tpi kadang selekeh gaks aku ni biler aku pandang kt cermin..huhuhuhu...

Tuh jek la kot komen2 aku pade stetment2 tentang anak kedua ni.Sebenarye mende ni depends on individu tuh sendrik.Tak semestinye ikot anak ke berapa dalam adik beradik!Dah pangai nye cengituuuu..huhuhu

2 comments:

Anonymous

setuju sangat..mana awak tahu anak kedua ciri2 dia macam ni..saya anak kedua..memang ade ciri2 kat atas..cuma saya payah dengan org yang baru saya kenal..hehe.

HIDAYAH HIDAIZ

huhuhu..ade la dpd sumber2 yg leh dipercayai..tak ingt la kt note or atikel mane..same la kite..payah sket ngn org baru kenal..

Post a Comment

Siguiente Anterior Inicio

BeLoved MoM

BeLoved MoM