0

APEKAH?BAGAIMANAKAH??

Ape yang aku dok mengadap daripada berbulan2 yang lalu..
Hingga la sekarang...hampir setahun..
Ape itu E-WASTE????
e-waste tu adalah bahan buangan elektrik.kesemua produk elektri.xkire la besar ke kecik ke.kegunaa di rumah ke ataupun di pejabat.

Bagaimana cara kite menguruskan e-waste ini??
Buang dengan betul?
Biarkan saja di belakang rumah?
Buang je kat mane2 tmpt,tepi jalan seperti sampah biase?
Ataupun menjadi tong sampah tambahan di rumah?
Takpun jadik aquarium di rumah?
Bagaimana pula dengan yang membakar saja produk elektrik itu seperti membakar kertas..
Cuba semua pikirkan adakah kite telah menangani dan menguruskan sisa atau buangan produk elektronik atau elektrik kite dengan betol??

Semua tidak sedar daripada sikap sambil lewa dan pembuangan sesuka hati ini sangatlah membahayakan kesihatan manusia dan memberi impak yang besar terhadap alam sekitar.

Huuu...tibe2 jek aku nk sembang ilmiah hari ni..
bukan ape alang2 aku dok ngadap info2psl software n pasal e-waste ni..pe salahnye aku update sket blog aku yg slalu gak sepi ni ngn info ilmiah yangtak seberape ni..
Sebenarnye nak wat blog lagi satu, nak sumbat sume info pasal researchyg diwat..tpi kene tapis gaks la kan..seperti yang disarankan oleh MR SV..
tapi taktau biler.xnyempat.
Blog ni pun jarang2 update.
Tmbh lg satu blog..
mmg alamat dua2 bakal sepi dlm jangke mase yg agak pnjg...
huuu...smbg balik membace!!

0 comments:

Post a Comment

Siguiente Anterior Inicio

BeLoved MoM

BeLoved MoM