0

MASALAH NEGARA


Perbualan antara dua orang kawan aku.
Kawan1: Nape ngan kau ni,muke macam ade masalah negare.
Kawan2: Daerah pun aku takde.
Kawan2 masih mau menyembunyikan rase dengan melawak.
Hahahaha.walaupun lawak nye xmenjadik disebabkan muka beliau yang amat la ketatnye.
Ketara sangat muke bermasalah.
Bermula la sesi perbincangan dari hati ke hati yang juga berkisar kan tentang hati dan perasaan.
Ecewahhh.
Betul2 perbualan2 insan yang berumur 24 dan ke atas.
Kira perbualan insan2 suku abad.
huuuuuuuuuu...gerun jek denga.
Aku sebenarnye kire lebih kepade menjadik pendengar jek.
Aku lebeih selesa mendengar.
Jadik pendengar tuh pun aku dh cukup SEBU rase di dada.
Jadik lebih baik aku berdiam diri jek.
Coz ape yang dirase dalam hati ini sukar tuk dijelaskan.
Mungkin pada pandangan org lain masalah aku ni tak seberat mane,tak sampai tahap "masalah negara" pun.
Tapi setiap insan kan ade tahap kemampuan tersendiri.
Sebab tuh ALLAH berikan ujian dan dugaan pada insan nye mengikut kemampuan mereka.
Jadi kita tak boleh menilai atau menghakimi tahap pemasaalahan seseorang insan tuh.
Korang takkan mampu memahami 100% jika korang tak berade di tempat mereka dan sendiri mengalas bebanan.

Gambar sekadar hiasan.

0 comments:

Post a Comment

Siguiente Anterior Inicio

BeLoved MoM

BeLoved MoM