0

TIDUR KU TERGANGGU

Badan tak sedap + letih 
Lepas maghrib trus menidurkan diri
Tekak dah stat sakit,hingus meleleh
Tidur ngan lenanya
Langsung xmemperdulikan perbualan Jena & Eip
Tiba2 ada suara dari luar rumah
Dayah2..oOoOoO Dayah...
Eishk!Mesti dak umah sebelah yang selalu menjadi penyambut tetamu tuh
Aku wat tak denga jek mule2
Tapi selagi aku tak nyahut,selagi tuh die pangil
Tak mampu,nyahut gak aku akhirnya.
ADOIIII!!! juz nak tanye name penuh aku???
WTF??
Aku ngah sedap lena la org sebelah oiiiii!!
Sabo jek la...

2

PESANAN BUAT TEMAN

Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia
terlalu manis untuk dikenang.

Hidup tak selalunya indah tapi yang
indah itu tetap hidup dalam kenangan.

Andai hadirnya cinta sekadar
untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.

Kecewa
bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir.

Masa depan yang cerah
berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan.




Jadi kepada teman,lupakan la yang berlalu,ya aku tau ianya tak mudah,kerna aku jua pernah melaluinya.Dan perjalanan nya amat perit.Aku mengerti,walaupun tak sepenuhnya,kerna masalah kita tidak serupa. 
Pelan2 semuanya akan baik2 saje.Macam yang kau pernah katakan pada ku suatu ketika dulu. ;)
Ingat pada insan2 lain yang masih di sisi <3
Aku bukan calon yang terbaik untuk berkata2,kerna aku lebih teruk suatu ketika dulu.Tapi aku jua tak sanggup kau teman melalui saat yang serupa dengan ku.
Semoga segalanya cepat berlalu ye teman.

4

MENEMANI SI KACAK MENJAMU SELERA ;)

Si Kacak bersunguh menelan ayam grg
Suke tengok si kacak ni makan ayam bersungguh2.Ayam goreng adalah makanan kegemaran si kacak.Dah macam upin ipin la pulak kan?ehehehe
Saya sgt syg anak2 sedara saya!!sape tak syg anak sedare sndrik dee oiii?keco la lu.
Suka layan kerenah mereka,lagi2 yang baru nak membeso ni.
Yang baru nak pandai cakap,suke sgt layan dieorg bercakap.
Yang xleh blah Si Kacak ni leh ckp gini "oOoOo shit" bile eskulator tak berfungsi.
Hahahahahahaha!!adekah aku yang memberi pengaruh buruk?
Nama pun teman si kacak makan,so aku tak makan la coz dah kenyang
Aku amik sikit2 kentang si kacak.
Si kacak ngan comel nye berkata "janganla habiskan"
Hamboi2!!sesedap rase!i tau yang belanje u ni Si Kacak,tak kan makan sikit pun tak bley ;p
"makan abiskan cepat,yayah ade keje ni"
Si Kacak menjwb "lepas mkn kite men sikit2 kat situ he yayah"
Nak jugak Si Kacak men kt playground tuh.
Tak pe layankan...zasss!!
Pastu Si Kacak bersuara lagi "nanti yayah amik gambo ucin kat situ ye" 
Kicik2 dah giler bergambo ini budak.
Puas ati tengok makanan Si Kacak habis licin ;)
Lepastu kami pun berangkat pulang.
Si Kacak berkata "dah maghrib ye yayah"
Hhahahahaha!! "baru pukul 2 la sayang"
Asal kene balik jek dah maghrib, mungkin dlm pemikiran Si Kacak begitu.
Si Kacak pun tau kalau maghrib kene lek umah.
Ko tuh Dee,kdg2 maghrib langor jek.


0

SANA-SINI KAHWIN, SINUN TUNANG

Terasa pelik tengok ramai kengkawan sebaya ramai yang bakal kahwin,yang dah kahwin pun tak kurang jugak.
Ke aku yang pelik?huhuhu.rupa2nya tanpa sedar ko dah tua la Dee oii..lagi 27 hari genap la umur ko 24 tahun.
Tak sangke jek rase,rase cam baru semalam jek abes SPM.huhuhu.Dalam hati still rasa muda.
Orang jumpa aku,percaya je kalau aku cakap aku form5.Muda kan saye? (ngan gaye gedik)
Ok diri sndrik rasa nak muntah.hahahaha.

Bulan 12 yang baru jek berlalu ni,setiap minggu aku ke jemputan,kalau tak jemputan kahwin,jemputan tunang.Dah beso rupenye kita ni kawan2 ek.Dah ade yang bakal jadik ibu lagi.Tapi pangai masing2 masih cam dulu!Senget Benget.huhuhu.

Akibat asek pegi jemputan sana sini,sampai terkeluar ayat pedas daripada Syed adik bongsu aku.
Syed  berkata "akak ni asik pegi kawan2 kahwin jek,akak ni tak kahwin2,tak laku ek?" 
Macam mintak penampo punye soklan ni dik oii!!
aku pun mencantas "Ala yang aku nak pegi ni umo die dah 25 laaaa"
kaver baik punye,pade hal sebelum2 ni jemputan yang aku pegi sume sebaya aku.kahkahkah!
Adik aku sempat lagi membakar hati aku ngan berkata kat abah "abah kena tolong akak ni carik kan jodoh"
pergh!terbaik la..
Abah senyum jek.aku pun tersipu2 malu!!cessss!!padahal dalam hati terbakar jer sambil berkata dalam hati "siap ko jap gi Syed"


Alahai lex la der,muda lagi la,tak puas lagi idop sorang.Nak wat per gopoh2 kan!
Dalam hati "abah tahun depan pastikan dah ade calon untuk Dee" ahahahahaha
Gaya cam desperado. Sejujurnya aku langsung tak sedia untuk bersuami dan berkeluarga.


26/12/10 Izzah tunang (sebaya)
01/01/11 Turn andak lak kawin (yang ni tua 2 tahun) ;p
p/s:aku sangat suka baju pengantin andak!nak jugak camni boleh?tapi kaler biru la..mekaseh!!ehehehe.
0

YUYU HAKUSHO

Hiei,Kurama,Yuusuke,Kuwabara,Keiko,Botan (ingt siut aku nama2 watak ni sume)

Komik kegemaran ku waktu dulu kala,memang komik no 1 la bagi aku Yuyu Hakusho ni.Zaman budak2 lagi.
Sebok menelaah komik ni waktu darjah 6 bukan sebok menelaah buku tuk UPSR.huhuhuhu.
Smart giler citer ni aku rase!HERO die kire BF no1 aku la time tuh URAMESHI YUUSUKE!


Walaupun crite ni mengarut abes la,smpai menyimpang ke anak setan kacuk ngn anak manusia,aku tetap layankan.Ala lex la kate komik.Mesti la mengarut lebey.Aku ngn kawan2 aku layan komik ni smpai terpengaruh ngan dialog2 nye,ingat lagi..Mye mengilai Hiei,Raihana mengilai Kurama.wahahaha.Gaya cam wujud jek.



Encem kan BF zaman kanak2 aku dulu.ngeh2.,Macho wooo..Lagi bertambah2 gila aku.aweq mat macho ni dalam komik tuh siap sama birthday ngan aku,fav color pun biru,sama lagi ngan aku.Caghe ar..ahahahaha.
DEE2 mang budak2 abes ko time tuh.
Siguiente Anterior Inicio

BeLoved MoM

BeLoved MoM