0

SANA-SINI KAHWIN, SINUN TUNANG

Terasa pelik tengok ramai kengkawan sebaya ramai yang bakal kahwin,yang dah kahwin pun tak kurang jugak.
Ke aku yang pelik?huhuhu.rupa2nya tanpa sedar ko dah tua la Dee oii..lagi 27 hari genap la umur ko 24 tahun.
Tak sangke jek rase,rase cam baru semalam jek abes SPM.huhuhu.Dalam hati still rasa muda.
Orang jumpa aku,percaya je kalau aku cakap aku form5.Muda kan saye? (ngan gaye gedik)
Ok diri sndrik rasa nak muntah.hahahaha.

Bulan 12 yang baru jek berlalu ni,setiap minggu aku ke jemputan,kalau tak jemputan kahwin,jemputan tunang.Dah beso rupenye kita ni kawan2 ek.Dah ade yang bakal jadik ibu lagi.Tapi pangai masing2 masih cam dulu!Senget Benget.huhuhu.

Akibat asek pegi jemputan sana sini,sampai terkeluar ayat pedas daripada Syed adik bongsu aku.
Syed  berkata "akak ni asik pegi kawan2 kahwin jek,akak ni tak kahwin2,tak laku ek?" 
Macam mintak penampo punye soklan ni dik oii!!
aku pun mencantas "Ala yang aku nak pegi ni umo die dah 25 laaaa"
kaver baik punye,pade hal sebelum2 ni jemputan yang aku pegi sume sebaya aku.kahkahkah!
Adik aku sempat lagi membakar hati aku ngan berkata kat abah "abah kena tolong akak ni carik kan jodoh"
pergh!terbaik la..
Abah senyum jek.aku pun tersipu2 malu!!cessss!!padahal dalam hati terbakar jer sambil berkata dalam hati "siap ko jap gi Syed"


Alahai lex la der,muda lagi la,tak puas lagi idop sorang.Nak wat per gopoh2 kan!
Dalam hati "abah tahun depan pastikan dah ade calon untuk Dee" ahahahahaha
Gaya cam desperado. Sejujurnya aku langsung tak sedia untuk bersuami dan berkeluarga.


26/12/10 Izzah tunang (sebaya)
01/01/11 Turn andak lak kawin (yang ni tua 2 tahun) ;p
p/s:aku sangat suka baju pengantin andak!nak jugak camni boleh?tapi kaler biru la..mekaseh!!ehehehe.

0 comments:

Post a Comment

Siguiente Anterior Inicio

BeLoved MoM

BeLoved MoM